Ramazan ayında spor yapmaya devam edilir mi?
A+ A-
4 Mayıs 2020 Pazartesi 17:20:00
734 kez okundu.
Oruçluyken nasıl egzersizler tercih edilmeli?, Spor bırakılmalı mı?, Egzersiz yapmak için en doğru saatler hangisi? Academic Hospital Fizyoterapist ve Pilates Eğitmeni Esinay Abay, ramazan ayında egzersiz yapmak ile ilgili merak edilen soruları yanıtladı. 

Ramazan ayında spor yapmaya devam edilir mi?

Oruçluyken nasıl egzersizler tercih edilmeli?, Spor bırakılmalı mı?, Egzersiz yapmak için en doğru saatler hangisi? Academic Hospital Fizyoterapist ve Pilates Eğitmeni Esinay Abay, ramazan ayında egzersiz yapmak ile ilgili merak edilen soruları yanıtladı. 

Ramazan ayında spor bırakılmalı mı?

Ramazandan önce düzenli spor yapan biriyseniz ve oruç tutuyorsanız spora kesinlikle ara vermeyin. Bu süreçte metabolizmanın yavaşlama eğiliminde olduğunu düşünerek, günlük aktivitelerinizi azaltmamanız gerekmekte. Aksi takdirde kilo artışı görüleceği gibi kondisyonunuz da düşecektir. Ramazan ayı kendinizi zorlamadan ve hafif beslenerek sağlıklı bir bedene sahip olmak için iyi bir zaman olabilir.

Oruçluyken spora devam edilmeli mi, nasıl egzersizler yapılmalı?

Evet, oruçluyken spor yapabilirsiniz. Ancak ağır sporlardan uzak durmak gerekiyor. Yüksek yoğunluklu egzersizler, karaciğer ve kaslarda depo edilen şekeri azaltıp,  ter yoluyla sıvı kaybını artıracaktır. Tek yapmanız gereken sporun şiddetini azaltmak. Bu nedenle pilates, yoga gibi terletmeyen egzersizler tercih edilmeli. Egzersiz süresini kısa tutup, dinlenme sürelerini artırmalısınız.

Egzersizler günün hangi saatlerinde yapılmalı?

Ramazan ayında yapılacak egzersizlerde çok önemli bir nokta ise egzersizin ne zaman yapılacağıdır. İftardan önce yapılacak ise yemekten 1-2 saat önce, iftardan sonra yapılacak ise yemekten 2 saat sonra başlanmalıdır. Çünkü, uzun süreli açlığın ardından iftarda alınacak olan ana öğün, vücudun yoğun bir sindirim sürecine girmesine neden olur. Bu süreçte egzersiz yapmak kalp sağlığı açısından risklidir. Ayrıca, egzersizi iftardan önce yapacaksanız da iftar ve sahur arasında yeterli miktarda sıvı, karbonhidrat ve protein aldığınızdan emin olmalısınız.

Ramazan ayında egzersiz yapmak ne gibi avantajlar sağlar? 

Oruçla birlikte aç kalmanın neden olduğu metabolizma yavaşlaması egzersizle önlenebilir. Bu dönemde yediklerinize bağlı olarak, iftardan sahura kadar yağ oranını düşürmeniz mümkün. Egzersizin psikolojik ve hormonal etkisiyle kendinizi daha mutlu hissedeceksiniz ve şeker yeme ihtiyacınız azalacak. Oruç, vücutta detoks etkisi sağladığından bu etkiyi bir de egzersizle desteklediğinizde hücre yenilenme hızı da en üst seviyede olacak.